GIRO GÜNLÜGÜ #6: WIGGINS AVANS VERDI(!) 1:32

Ülkedeki bisiklet anlayışı "22 adam bir topun peşinde koşuyor" seviyesinin de altında olduğundan zamana karşılar iyice burun kıvrılan kategoriye giriyor ne yazık ki; SIKICI. Oysa ki bisiklet denen iki tekerlekli makinanın en saf hali saatle yapılan yarışlarda. Bisiklet tarihine damga vuran en dramatik anlardan birkaçı yine saate karşı. Ancak zamana karşıyı bilenler 8 saniyenin kıymetini bi...

Tamam bu kadar güzelleme yeter. Bipolar bozukluğum var sanmayın "demin velespit romantizmi yapıyordun şimdi..." diye düşünmeyin zira geçen yıldan beri bisikletin şu en saf halinden illallah getirdi Sky ve Wiggins. Adam biliyor işi, yapacak bir şey yok. Bugün olanlar, yarınki profil, her şey bir kenara, ne olmuş olursa olsun saate karşı yarışılsa da geçilmesi gereken Wiggins'in saati olacak.

Yarın gayet uzun, teknik ve eğimli bir etap bekliyor bizleri. 54.8 kilometrelik yolculuğa Gabicce Mare'den başlayacak bisikletçiler. Monte San Bartolo'daki tırmanışa gelmeden evvel ilk kilometrelerde tam beş tane oldukça keskin dönüş var. Bisikletçiler için zaten lüzumsuz fren en sevimsiz şeydir, bir de zamana karşıda tüm amacınız yüksek ve stabil bir tempoyu profile göre korumak iken dönüşler ciddi şekilde ritmleri sekteye uğratacaktır.

Etabın başındaki bu sert dönüşler, hemen birinci kilometreyle başlayan eğim öncesinde istenen tempoyu oturtmak anlamında sıkıntı çıkartabilir bisikletçilere. Virajlar bitip de Monte San Bartolo çıkıldıktan sonra da yolların düzleşeceğini söylemek mümkün değil. Adriyatik kıyılarının yukarılarında eğimli yollarda devam edilecek bir süre daha.
Günün ilk zaman kontrolü 26. kilometrede bulunuyor; Pesaro'da. Devamındaki mesafeler bir süre düz gitse de yine irili ufaklı eğimler mevcut. Calcinelli'deki ikinci zaman kontrolü 51. kilometre civarında ve öncesi görece düzlük. Calcinelli'den sonraki 3.5 kilometre ise tamamen tırmanış. Başları insaflı olsa da Saltara'daki finişin son 700 metrelik bölümünde eğim %11'leri bulacak ve son bir kilometre kapısı aşıldığında arnavut kaldırım eşliğinde tırmanışa geçilecek.

Favori tabii ki Wiggins. Pembe mayo Intxausti'nin sırtında olacak, Nibali sadece 6 saniye uzaklıkta. Olağan şüphelilerin başında Ryder Hesjedal ile sessiz ve derinden yükselişini sürdüren Cadel Evans var; pembenin yalnızca 16 saniye gerisinde Cadel. Taylor Phinney'nin bir rahatsızlığı vardı, fazla beklenti yaratmak istemediğini ama kendini daha iyi hissettiğini söyledi 7. etaptan sonra. O deliyi de göz ardı etmemek lazım, iyi hissederse güzel bir derece yapacaktır.

Genel klasmanda çok şeyin değişeceği aşikar. Aslında yedinci etapta bile taşlar bir hayli yerinden oynadı ancak 1:32'lik fark Wiggins'in potansiyeli dahilinde, çok daha makul bir aralığa inecek, hatta kapanacaktır büyük ölçüde. Öte yandan Cadel Intxausti'nin yalnızca 16 saniye gerisinde ve o da harika bir zamana karşıcı. Pembe için bir şey diyemiyorum ama genel klasmanda kendisini ilk üçe sokmak için çok ciddi bir şansı var Cuddles'ın. Nibali 6 saniye geride, iki kilo daha zayıf bir Nibali var bu sezon. İnişler her zaman en büyük silahı olsa da tırmanışlarda da istenen agresifliği gösterebiliyor; o yüzden bu eğimli parkur da onun hayrına olacaktır. Ryder'dan çok da bahsetmeye gerek yok, sadece takım mayosuna bakmak bile yeterli bir referans olacaktır. Garmin ve Ketchell'ın planlamaları yine milimetrik olacaktır etap için.

Wiggins söz konusu olmasa genel klasman için Cadel sevgimin verdiği yetkiye dayanarak yarının sonunda pembeyi Cadel'e yazar, Ryder'ı ikinci sıraya çıkartırdım. Biraz daha gerçekçi olsam, pembeyi Ryder'a verir Cadel'i 4 saniye arkasına koyardım. Nibali'yi ilk 5'te korur, Wiggins'ten bahsetmemek için elimden geleni yapardım ama böyle bir imkan yok. Wiggins 7. etapta verdiği 1:32'lik avansın(!) ne kadarını geri alabilecek, göreceğiz.

İtalya'nın baldırından Kuzey'e doğru çıkarken elimizde daha net bir fotoğraf olacağı kesin, sadece kimin kadraja gireceği biraz daha netleşecek.

Hiç yorum yok

Leave a Reply

Blogroll

Katkıda bulunanlar

About